Background Image

اخبار

بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانشرقی

1400/08/05

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی : دکتر حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این بازدید گفت : در کشور ما متاسفانه معضل پسماند اپیدمی شده و بایستی در طراحی واحدهای تولیدی، صنعت بازیافت نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتواند اکو صنعت را برای ما فراهم نماید.
وی افزود: واحدهایی که بتوانند از پسماند سایر واحدهای صنعتی بعنوان مواد اولیه استفاده کند برای کشور و سازمان حفاظت محیط زیست بسیار مهم بوده و با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از لاستیک خودروها در قالب پسماند دورریز می شود بنابراین توجه به صنعت بازیافت لاستیک برای محیط زیست حائز اهمیت است.
وی ادامه داد : در کشور ما بیش از 400 هزار تن انواع لاستیک در صنعت خودرو مصرف و بقیه دورریز می شود که مشکلات زیست محیطی عدیده ای ایجاد می کند و این موضوع برای سازمان محیط زیست بسیار حائز اهمیت است، چرا که 80 درصد این لاستیک ها قابل بازیافت است و این لاستیک های فرسوده پس از یک سری فعل و انفعالات که خصوصاً در حوزه روکش انجام  می شود می تواند مجدداً به حوزه تولید باز گردنند و با مواد بازیافتی که عمدتاً روکش لاستیک می باشد احیا مابقی در سایر حوزه ها مثل تولید آسفالت و یا تولید پلاستیک مورد استفاده در کف پوش سالنهای ورزشی استفاده می شود که کار بسیار ارزشمندی بوده  و این می تواند در حوزه بازیافت برای محیط زیست بسیار تحول آفرین باشد.

عباس نژاد گفت : در کشور ما تنها 6 درصد لاستیک ها را بازیافت کنیم در حالیکه در دنیا بالای 60 درصد تا 65 درصد بازیافت انجام می شود و اولویت اصلی سازمان حفاظت محیط زیست حمایت و تشویق واحدهایی است که بیش از پیش در کار تولید تایرهای بازیافتی موفق باشند.
مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت : واحدهای فعالی که در حوزه دفع آلودگیها خصوصاً در حوزه پسماند کار می کنند، مشمول قوانین حمایتی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و صندوق ملی محیط زیست با هدف حمایت از واحدهای صنعتی که نسبت به کاهش آلودگی در سطح کشور خصوصاً در حوزه پسماند اقدام کنند با رعایت قوانین مربوطه حمایت می نماید.  
افزودنی است: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان از واحد بازیافت و روکش لاستیک کن تایر بازدید کرد.

منبع خبر : اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانشرقی


گالری تصاویر