Background Image

مقالات

مزایای لاستیک های روکشی

کارخانه های تولید کننده تایر‌های روکشی همیشه درصدد تولید محصولاتی با‌ کیفیت همانند تایرهای نو هستند. از این رو در این مقاله سعی داریم مزایای اصلی تایر‌های روکشی را بررسی نماییم.


کارخانه های تولید کننده تایر‌های روکشی همیشه درصدد تولید محصولاتی با‌ کیفیت  همانند تایر های نو هستند. از این رو در این مقاله سعی داریم مزایای اصلی تایر‌های روکشی را بررسی نماییم.
پیشرفت‌ها و فناوری هایی که طی چند سال اخیر در صنعت روکش تایر در دنیا انجام گرفته، بسیار گسترده بوده است؛ چرا که مزیت استفاده از این نوع تایرها، به خوبی فرهنگ‌سازی گردیده است. اکثر لاستیک‌های موجود در حوزه عمرانی، نظامی، صنعتی و ... با هزینه‌ی بسیار کم نسبت به تهیه تایر‌های نو قابل روکش گذاری است و همچنین میتوان توسط دستگاه ها و تکنولوژی بروز روکش، مناسب‌ترین روکش برای مصرف تایر در شرایط مختلف را تولید نمود.

•  دوستدار محیط زیست
برای حل مشکل زیست محیطی تایر‌های فرسوده، الزامی است این تایرها در شرایط بسیار خاص مدفون شوند، و یا این که این تایر ها را آتش زد. در هر 2 حالت آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد خواهد شد. در صورت دفن این زباله ها، خاک آن محیط غیر قابل کاشت بوده و نباید انتظار داشت هیچ نوع گیاهی در آن منطقه رشد نماید؛ از طرفی در صورت اشتعال این لاستیک ها، گازهای بسیار خطرناکی نیز تولید خواهد شد که خود آلاینده محیط زیست محسوب می‌گردد.

در کشور کویت، لاستیک‌های مستمعمل یکی از بزرگترین زباله‌دان‌های روی زمین در الصلیبیه، در ناحیه‌ای نزدیک شهر کویت (Kuwait City) انباشته می‌شود. هر ساله حفره‌های عظیمی در صحرا کنده و لاستیک‌های کهنه در آن دفن می‌شوند. هم‌ اکنون حدود ۷ میلیون حلقه لاستیک در این محل وجود دارد. گستره‌ی این لاستیک‌ها به‌ قدری پهناور است که از فضا نیز قابل مشاهده است.
نام لاستیک‌های فرسوده، در میان مشکل‌سازترین زباله‌های دور ریز به چشم می‌خورد؛ چرا که به تعداد زیادی تولید می‌شوند، به لحاظ تجزیه‌ شدن دوام زیادی دارند و علاوه بر این مواد بسیاری در ساخت آنها به کار گرفته شده که همگی برای محیط زیست زیان‌ آورند. طی دهه‌ ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰، سالانه ۲۵۹ میلیون حلقه لاستیک دور ریخته می‌شد. در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، ایالات‌ متحده و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، ۵ میلیون تن لاستیکِ فرسوده را دور ریختند.
روکش گذاری لاستیک میتواند چندین بار صورت بگیرد بطوریکه کارشناسان حرفه‌ای مجتمع صنعتی کن تایر بر‌این باور هستند که قابلیت روکش گذاری تا 4 بار در صورت حفظ کیفیت امکانپذیر است. این روکش گذاری چند باره باعث ایجاد ارزش هایی همچون پاکسازی محیط زیست، صرفه جوبی اقتصادی و... می‌گردد.
روکش کردن لاستیک‌های مستعمل بهترین راه حل برای حل این مشکل بزرگ در دنیا می‌باشد که مجتمع صنعتی کن تایر تبریز یکی از سردمداران این عرصه صنعتی در کشور عزیزمان می باشد.

•  مقرون به صرفه است
دیگر مزیت تایرهای روکشی، مقرون به  صرفه بودن آن‌ها است. در شرایط اقتصادی حال حاضر که توان مالی اغلب مصرف کنندگان برای رفع نیاز خرید لاستیک نو کافی نیست؛ تایر‌های روکشی با هزینه بسیار پایین تر (40 الی 60 درصد) می‌توانند راهگشا باشند.

•  گارانتی
تمامی محصولات تولیدی مجتمع صنعتی کن تایر، شامل گارانتی  یک ساله بوده و این مزیت باعث اطمینان خاطر تمامی مشتریان و مصرف کنندگان تایر‌های روکشی کن تایر گردیده است. مجتمع صنعتی کن تایر این افتخار را دارد که در صورت بروز خسارتی در محصولات خود، روند دریافت گارانتی را تسهیل نموده تا مشتریان که این موضوع در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان محترم، طرح ریزی و اجرا گردیده است.

•  امنیت محصول
تایرها به دلیل انتقال قدرت موتور به سطح زمین و ایجاد چسبندگی، نقشی تعیین کننده و حیاتی در نحوه عملکرد خودروها دارند. با بررسی که کارشناسان کن تایر در خصوص نحوه استفاده از محصولات انجام داده‌اند و این نتیجه حاصل شده است که استفاده از تایرهای روکشی در محور‌های جلو صحیح نمی‌باشد و رانندگان محترم حتماً باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند.
مجتمع صنعتی کن تایر با دارا بودن واحد‌های آزمایشگاهی پیشرفته و پرسنل مجرب فنی، این افتخار را دارد که بعد از تولید، تست های استاندارد را به منظور کنترل کیفیت کلیه محصولات را انجام داده و در صورت اطمینان از کیفیت و امنیت، محصولات روانه بازار گردد.

بیشتر بخوانید:

شیوه روکش دهی لاستیک